search
top

Już teraz zacznij wspomagać dietą swoją odporność. Sprawdź jak zrobić…

Jesień każdemu niewątpliwie daje się we znaki i to na wiele sposobów. To nie tylko odczuwalny brak naturalnego światła słonecznego, ale przede wszystkim coraz niższa temperatura. Wszystko to sprawia, że nas organizm czuje się osłabiony, a przez to traci swoją naturalną odporność. Nie trudno więc o infekcję, czy też bardziej poważne zachorowanie. Można jednak temu zapobiegać stosując odpowiednio skomponowaną dietę.Oczywiście chorowanie ma również swoje zalety, można bowiem pójść na zwolnienie lekarskie i zrobić sobie legalne wakacje od pracy czy szkoły. Jednak nie zawsze jest to pożądany stan zwłaszcza gdy męczy gorączka i bolą wszystkie stawy. Co prawda kontaktu z wirusami nie da się uniknąć, natomiast można przygotować swój organizm na spotkanie z nimi, wystarczy tylko delikatnie zmodyfikować codzienną dietę i sprawić by dodatkowo wspierała nasz organizm.

Jedz smacznie i walcz z wirusami

Nic tak skutecznie nie wspiera organizmu jak odpowiedni poziom cynku. Najbogatszym źródłem tego pierwiastka są ostrygi, zarówno świeże jak i podwędzane. Już 100 gram tych owoców można sprawia, że uzupełnisz sobie braki aż na 5 dni, dobra wiadomość nie musisz ich więc jeść codziennie. Do diety warto też włączyć Papaję, która zawiera dużą dawkę witaminy A. Nie tylko odpowiada ona za ładny wygląd skóry, ale również wpływa na intensywną produkcję limfocytów T. „Te biała ciałka krwi są odpowiedzialne między innymi za zwalczanie wszelkich infekcji w naszym organizmie” – czytamy na zdrowie-naturalnie.com.pl. Ze wspomaganiem organizmu doskonalą radzą sobie rodzime przysmaki: czosnek i cebule. Jednak ze względu na swój intensywny zapach nie są szczególnie polecane do jedzenia w pracy czy bezpośrednio przed randką. Zawierają one składnik o nazwie allicyna, który ma silne działanie bakteriobójcze oraz przeciwwirusowe. Jest on jednak bardzo ciężko strawny i dość mocno obciąża wątrobę nie należy więc jeść go w nadmiarze.

czosnek

Zdjęcie wykonał Piotr Zetzetzet na licencji CC z Flickr.com

Warto również urozmaicić dietę o orzechy brazylijskie, które są bogatym źródłem selenu. To często niedoceniany pierwiastek, który ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego. Wiadomo nie są one najtańsze, jednak wystarczy tylko zjedzenie jednego orzecha dziennie, by uzupełnić dawkę selenu na cały dzień.

Lepiej zapobiegać niż leczyć

Jesień i zima to pory roku w którym najczęściej zapadamy na wszelkiego rodzaju przeziębienia czy infekcję. Nie trzeba jednak się im poddawać, a walczyć z nimi w zdrowy i racjonalny sposób. Wystarczy tylko odrobinę zmienić swoje codzienne nawyki, by cieszyć się dobrą kondycją przez cały rok.

VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 10.0/10 (1 głos )
VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: +1 (z 1 głos)
top