search
top

Skuteczna reklama wymaga zdefiniowania celów

reklamaWspółczesne działania marketingowe stale się rozwijają. To już nie tylko badania mające na celu zbieranie obiektywnych informacji i zmniejszenie ryzyka popełnionych błędów, ale także tak zwany ambient marketing, czyli niestandardowe formy działania. Wszystko po to, by oczywiście trafić swoim przekazem do zdefiniowanej grupy docelowej.

Czy jest grupa docelowa i dlaczego każde przedsiębiorstwo powinno ją posiadać? To zbiór osób o określonych kryteriach społecznych i demograficznych do której najlepiej będzie pasował nasz produkt bądź usługa. Wchodzi tu w grę zwiększona sprzedaż, ale jest to też odpowiedź na pytanie jak bardzo my sami znamy nasz produkt. Czy jesteśmy gotowi na dodatkowe pytania zadane przez klienta? Każdy z nas jest przecież różny i będziemy zwracać uwagę na całkowicie inne aspekty. Ta znajomość towaru to zwrócenie uwagi na jego mocne i słabsze strony. Skuteczny marketing właśnie na nich się skupia i nimi operuje.

Każdy rodzaj promocji pozwala nam na uzyskanie odmiennych rezultatów. Poznając i zawężając grono swoich potencjalnych odbiorców możemy trafniej wybrać sposób rozprzestrzeniania informacji i komunikacji z rynkiem. Agencja reklamowa, samodzielna kampania czy może współpraca z konkurencją? Bardzo ciekawą odmianą działań jest marketing sensoryczny skupiający się na zmysłach, wykorzystujący wszystkie drogi do umysłu klienta i pobudzający jego chęć zakupu. Oprócz tego mamy przecież marketing cyfrowy, mobilny, internetowy, szeptany (polegający na rozprzestrzenienie informacji przekazem ustnym), wielopoziomowy. Multum działań skupionych jest na tym, by uzyskać zysk i zaspokoić potrzeby każdego z nas.

“Słynne “mam ochotę na…” to nie zawsze kaprys naszego ego, ale usystematyzowane i zaplanowane działania speców od marketingu.” – podkreśla ekspert z agencji reklamowej Funktional z Krakowa. Dlaczego mając bardzo dużo potrzebujemy jeszcze więcej? Wyrzucanie i kupowanie od nowa to domena dzisiejszych czasów. Nie przejmujemy się zupełnie liczbą składowanych śmieci, dopóki problem nas nie dotyczy.

Zdecydowanie warto dowiedzieć się więcej o działalności marketingowej. Dzięki tej wiedzy jako klienci będziemy bardziej zdawać sobie sprawę, co tak naprawdę rządzi naszym wyborem. Wiedza jest tutaj kluczem, a bardziej zrównoważony tryb życia i ograniczenie nabywania są teraz bardzo pożądane. Jak dużą cenę dajemy faktycznie za produkt?

VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0.0/10 (0 głosów )
VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0 (z 0 głosów)
top